Just another WordPress.com site

Heisann! Tenkte å oppdateremed hva jeg har gjort første del av vinterferien =)

Lørdag 12. mars ble jeg plukket opp av tante og onkel + 2 stk søskenbarn, og så satte vi kursen mot hytta. Onkel har en nyreparert bil, så han satt helt stille og fulgte med temperaturen til vann og olje den første tiden, og ble superfornøyd da bilen funket som den skulle =D omsider!

Onkel bestemte at vi skulle prøve å rekke en ferge istedet for å handle på Ørnes, og heller handle på Vågaholmen etter ferga. Vi rakk akkruat ferga, men da vi kom til butikken på Vågaholmen var jo selvfølgelig den stengt da.. Så vi fikk ikke handlet noe verken lørdagen eller søndagen. Heldigvis hadde vi med ganske mye mat, og det lå endel i frysa, så vi hadde jo nok å spise =)

Da vi kom til hytta hadde Marius fått ei mus i ene fella han hadde satt ut. Den hekta vi selvfølgelig på kroken og prøvde å fiske med. Det ble ingen fisk med musa på kroken.. Den holdt bare noen få kast, fordi den revna etterhvert, og forsvant i dypet. Figo, hunden, var veeeldig interessert i musa, og prøvde hele tiden å fange den mens den hang på stanga. Han fikk heldigvis ikke tak i den da.

Vi satte ut båten og satte både garn og line. Vi fikk ingenting på lina, men i garnet var det 2 hyser, 1 torsk og masse små flyndrer. De var kjempesøte! På lina var det bare sjøstjerner -.-

Jeg har hatt noen supre dager på hytta. Vi har fisket fra land, uten å få noe, og prøvd fiskelykken på sjøen også. Det ble ikke noe før den siste dagen min der. Da fikk jeg en fin sei, og Renate fikk en sei og en torsk =) Marius ble litt sur, for han fikk ikke noe napp, men tilslutt ble det så kaldt at vi bare måtte dra inn til land igjen.

Vi tok et salg monopol også, som jeg tilslutt vant. På et av bildene er det et brett, og alle hotellene der var mine😀 Er også et bilde av hva Marius tapte med, og hva jeg vant med😀 Han gikk konkurs da jeg plutselig ville ha 25ooo kroner av ham på et av hotellene mine😀 Jeg gikk fra så vidt ikke konkurs, til søkkrik og mektig!😀

Vi hadde egentlig veldig fint vær de dagene jeg var der, stort sett sol, og den siste dagen endel vind. Det var litt surt, men ellers har det vært fint å være ute. Jeg har også tatt endel bilder =) Her kommer noen:

Jeg håper det ikke blir lenge til jeg får meg en tur til kjære Marystua igjen. Det er så deilig å være på hytta ^^

Adeline<3

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

