Just another WordPress.com site

17 mai!

Heisann!

Idag har vært en kjempekoselig dag!
Dagen startet med å kle på bunaden og så gå i tog med skolen på Tverlandet. Etter det dro vi nesten rett til Godøynes for å gjøre klart der, siden pappa er i 17. Mai komiteen i år. På grendahuset solgte vi pølser, kaker og brus. Vi hadde også noen typiske barneleker, som sekkeløp, og selvfølgelig var jeg med😀 Jeg vant faktisk en runde! Hehe, det er vel lov å være litt barnslig på nasjonaldagen. Det er jo tross alt bare en gang i året.

Da vi var ferdige med å rydde opp på grendahuset dro vi til byen for å rekke borgertoget. Det var kjempemasse kø, men jeg rakk det bort til BKK gjengen før vi skulle gå. Lakenet vi malte logo på i går var festet til to stenger, og så var det festet et klatretau som «dusker» etter fanen som alle hadde knytt seg inn i. Noen hadde klatresele, andre hadde knyttet den rundt magen, og noen hadde gjort som meg, hengt en slynge over skulderen og festet i tauet med en karabin. Jeg hadde i tillegg et knippe med kiler på meg. Noen av medlemmene gikk med hjelmer og kamkiler, vi hadde med oss en crashpad, noen hexer og iallefall et ekstra tau. Jeg synes det ble kjempebra! Det var veldig morsomt å gå i borgertoget. Det som var synd var at vi gikk nesten rett foran russen, så det ble veeeeldig mye bråk der. Og så var det jo litt trist at vi ikke fikk sett på borgertoget da.

Etter borgertoget dro vi en liten tur på tivoliet. Jeg tok Aladdin og spykoppene sammen med Hanne. Detbeste var spykoppene. Vi fikk sinnsykt mye fart siden vi hadde hendene oppe hele tiden. Det gikk kjempefort, og det var supermorsomt!! Uheldigvis begynte det å regne ganske mye, så vi dro hjem etter det.
Resten av kvelden har jeg bare slappet av og sett på True Blood❤ hehe..

20110517-222935.jpg

20110517-222944.jpg
Tok ingen bilder idag, men her er et par der jeg har på bunaden min iallefall. Det er en grønn nordlandsbunad, og det er etter min mening den fineste fargen på nordlandsbunaden😀 Dette er et par av konfirmasjonsbildene mine som ble tatt til takkekortene mine i fjor.

Håper dere har hatt en fin dag alle sammen!
Adeline<3

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

