Just another WordPress.com site

Idag har jeg hatt en skikkelig slappavdag😀 Vi hadde fri idag, på grunn av noen greier om hvor mange dager vi skal være på skolen eller noe sånt. Det bryr meg ikke så hardt, greia var iallefall at vi hadde frii😀 Jeg sov leenge, iallefall helt til klokka 9, og så tok jeg meg en deilig dusj. Etter det dro jeg ned for å lage meg frokost og tok ut av oppvaskmaskina i samme slengen. Etter det har jeg ikke gjort så aalt for mye egentlig. Jeg har vasket litt klær, og rydda rommet mitt. Det tok ikke mindre enn en og en halv time, men nå er det skikkelig ryddig og rent! Det ser ikke egentlig ut som mitt rom lengere.. For mitt rom er alltid rotete, hehe. Jeg er en skikkelig rotekopp på rommet mitt, men ellers er jeg ganske ryddig av meg, tror jeg da.

Vel, hovedgrunnen til at jeg ryddet rommet idag, er at jeg ikke finner minnebrikken til speilrefleksen min, noe som er ekstremt irriterende. Når jeg ikke har det får jeg ikke tatt bilder, noe jeg er egentlig veldig glad i, og nå er det skikkelig lenge siden jeg har vært ute og fotografert, og det går meg litt på nervene. Jeg får ikke fanget øyeblikkene, og det er så synd, siden så mange av dem blir glemt så fort.. Jeg er spesielt glad i å fotografere når vi er ute og klatrer, men uten kamera får jeg ingen bilder.. Jeg har et digitalkamera, men når du først har en speilrefleks som betyr alt, så er digitalkameraet rett og slett ikke godt nok lengere.. Jeg får jo bilder om jeg trykker på knappen, men de blir ikke de samme om med speilrefleksbabyen min..
Jeg trodde jo at minnebrikken var inni pc-en min, men neida, ikke noe kort der, og ikke var det i pc-en til onkel og tante heller.. Derfor tenkte jeg at det muligens kunne ligge under senga eller kommoden eller i en kleshaug, men da jeg hadde gått igjennom alt av klær og ryddet og kastet alt overflødig, fortsatt ikke noe minnekort.. Aner ikke hvor det kan være nå. Sjekket skuffene mine også, men ikke noe der heller. Det eneste jeg fant var minnebrikke-plastikbiten som skal være inni pc-en når det ikke er noe minnekort der, og det hjelper ganske lite. Den er formet som et minnekort, men det er få muligheter for å lagre bilder på hardplast så vidt jeg har fått med meg.. Håper det dukker opp snart, ellers må jeg nesten ut og kjøpe meg et nytt.. Har du sett minnkortet mitt kanskje? Isåfal vil jeg gjerne vite hvor du har lagt det, sånn at jeg kan få det tilbake😉

Og jo, i går hadde jeg jo engelskeksamen! Den gikk faktisk ganske bra. Vi fikk oppgaver som lignet litt på de vi fikk på tentamen, som jeg fikk 5+ på, så jeg brukte dem litt som mal. Den første oppgaven var klin lik, så jeg  fikk endel hjelp i tentamenen min der. Oppgave 2 var noe helt nytt, men jeg tror den gikk enda bedre enn den på tentamen, som trakk meg ned fra 6’eren. Den tredje oppgaven synes jeg ble veldig bra, men er en smule usikker på om jeg kanksje bommet litt på oppgaven der. Jeg håper at jeg valgte riktig sjanger å skrive i, for det stod at jeg skulle velge selv, og da gjorde jeg det. Selv om ikke dagbokinnlegg var med i forslagene. Det sto jo en etc. der, så håper det ikke trakk ned. Så lenge sensoren synes det jeg har skrevet er bra, så håper jeg det iallefall holder til en 4’er. Jeg lurer jo litt på hvem som er sensoren vår, og hvor i landet vedkommende kommer fra. Lurer på om vi får vite det, sånn hvor i landet sensoren kommer fra.


foto: Martine, Tatt sist vi var ute på Mjelle. Ikke et spesielt pent bilde av meg, men dog et bilde. Det var en kjempekoselig tur, og det var supert vær. Vil ut igjen! Må bare vente på bedre vær..

Nå nettopp bestilte jeg nye klatresko! De jeg har nå er mine første klatresko, og i tillegg til å være litt slitt, så er de alt for store. Klatresko skal jo være veldig små, og da har mine blitt for store og fyller ikke kravene mine lengere, nå som jeg har blitt så mye bedre å klatre siden jeg startet. Skoene mine er faktisk så store at de detter av hvis jeg heel-hook’er, og det kan de jo ikke gjøre. Sklir av fottakene fordi de er for store gjør jeg og. Klarer ikke være presis nok med foten, siden det er så god plass til tærne inni dem. De nye klatreskoene er en helt annen modell, en damemodell, ikke unisex, og de er en størrelse mindre. Jeg tror det kommer til å hjelpe myye på. Jeg kommer sikkert ikke til å få dem på meg første gangen, men det blir vel bedre. Jeg må sikkert varme opp i de gamle skoene før jeg kan få på de nye i starten iallefall. Gleder meg til de kommer. De nye skoene heter Evolv Rockstar, og de skal visstnok være kjempebra. Folk jeg klatrer sammen med skryter av dem, og de er kåret en av de beste klatreskoene også. Her er en beskrivelse av dem fra Vpg.no:

Allround klatresko for damer som passer til all type klatring.
Rockstar ble i 2004 kåret til Editors choice  Best Women’s climbing shoes fra både Rock and Ice magazine og Climbing magazine i USA. Rockstar er en allround klatresko som passer til all type klatring. Skoen har et smalere snitt og mindre volum både foran på foten og ved hælen. Hælkappen er myk og gjør skoen til en drøm å ha på! Allround klatresko for damer som passer til all type klatring.


Jeg gleder meg til de kommer!😀

Adeline<3

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

