Just another WordPress.com site

I dag var jeg ved Elektroveggen for første gang!😀 Den ligger på toppen av Rønvika, langt over alt anne. Der ligger bla en vegg som heter Slangeveggen, siden det er hvitt fjell formet som en slange som snor seg gjennom resten av fjellet der. Det var sinnsykt bratt opp dit. Noen steder gikk det på ingen måte an å gå vanlig, man måtte klatre oppover ved hjelp av trær og lignende. Jeg trodde vi skulle klatre i tau jeg? Hehe, vi kom nå til toppen til slutt. Der var det en syykt fin utsikt over hele vakre Bodø by. Det var et «stup» rett bak oss der vi klatret, så når vi sikret måtte vi være sikret som en ekstrasikkerhet til et tre så vi ikke skulle dette ned. Det gikk rett ned bak oss, og så var det supermasse bjørker 10-15 meter elr noe sånt nedenfor. Jeg ville iallefall ikke ramlet ned der!
Veggen var kjempefin. Vi klatret samme ruta først alle sammen, men jeg kom ikke helt opp. Syka litt ut et lite stykke fra toppen, siden det var så sinnsykt langt ned til bakken, som var bunnen av dalen. Der vi sikret virket bare som en hylle ovenfra.
Etter å ha klatret litt på de første boltarutene på elektroveggen, flyttet vi oss over til Slangeveggen. Det var en livsfarlig anmarsj, ifølge meg, der stien var nesten ingenting, og det gikk rett ned på siden av deg. Det var temmelig skummelt noen steder, men vi overlevde😉 Jeg rakk ikke gå Slangeveggen, men Martine fikk seg en tur opp da. Det så ut som en superfin vegg, så den vil jeg virkelig prøve en gang😀
Så gikk vi ned igjen, og det var like bratt som da  vi skulle opp. Det så ut som det gikk RETT ned, men på en eller annen måte kom vi oss helskinnet ned. Jeg trynet bare to ganger. Amazing, med tanke på mine aaalt for glatte sko. Det mest typiske var jo at jeg klatret i HVIT tights da. Supersmarte meg -.- Hehe. Gjørma går nok bort i vask. Den ble jo faktisk ikke såå skitten som jeg hadde trodd den ville bli, og det er jo egentlig bare et stort pluss😀
Det eneste jeg ikke likte noe særlig med klatrefeltet var at det var så mye maur der. Det krydde overalt! Jeg er sikker på at hele fjellet er en eneste stor maurtue. Jeg tror aldri jeg har sett så mye maur før.. Ellers var det supert der. Men jeg må innrømme at jeg hadde følelsen av at det krøp maur på meg lenge etterpå.

Jeg dro jo til klatrefeltet sammen med Martine og hennes foreldre, siden jeg sov over der i natt etter en kjempekoselig pizza/filmkveld. Jeg sov over siden vi skulle ut og klatre i dag, og det hadde jeg ikke fått blitt med på om jeg hadde vært hjemme. Da hadde jeg ikke kommet meg utover.. Jeg gleder meg så sinnsykt mye til jeg har fått tatt scooterlappen og fått ATV’en sånn at jeg kan komme meg rundt selv😀 Det er faktisk ikke såå alt for lenge til nå. En måned eller noe, til jeg kan kjøre selv. Det kommer jo an på når oppkjøringen er da selvfølgelig. ATV’en kommer nok før jeg får kjørt opp, selv om jeg ikke kan kjøre den enda… Det er pappa sin ATV, men jeg får «låne» den til at jeg har fått billappen. Super deal spør du meg😀

Etter vi hadde klatret dro jeg rett til Skivika i bursdag til Onkel og mitt yngste søskenbarn. Der var det kjempekoselig. Jeg spiste aalt for mye, gryterett, kake, gele og potetgull😀 Pluss endel brus da. Jeg kjenner at jeg fortsatt er mett x) Fikk låne en kortbukse av tante mens vi var der, så jeg kunne føle meg litt renere og slippe følelsen av maur krypende opp bena mens vi var der. Det har vært supert vær i dag, så i bursdagen satt vi alle sammen ute på verandaen og koste oss i sola🙂

Det var synd ingen av oss hadde med kamera til klatrefeltet, for det var en sinnsyk utsikt, og laaangt ned.😀 Skulle gjerne hatt noen bilder av det!


Siden jeg  ikke har tatt noen bilder i dag, slenger jeg med et av klatrelegenden Chris Sharma🙂 Han er den beste av de beste, enkelt og greit

Adeline❤

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

